وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره ملی کتاب رشد

جشنواره رشد تجلیل نمادین از مهمترین عنصر برنامه درسی«کتاب» است

وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره ملی کتاب رشد اظهار كرد:‌ جشنواره رشد  تجلیل نمادین از مهمترین عنصر برنامه درسی«کتاب» است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، يوسف نوري با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، برگزاری جشنواره رشد را تجلیل نمادین از مهمترین عنصر برنامه درسی يعني  کتاب دانست.
 وی با بیان حدیثی از امام علی علیه السلام، نگاه های مختلف به تربیت کودکان در درون خانواده را تشریح کرد و گفت: تربیت کودک به عنوان یک کنشگر اجتماعی، تربیت کودک به عنوان يك پژوهشگر است و معلم بايد همراه او باشد و براي پژوهش بهترين منبع كتاب است.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: علیرغم این مسئله شاهد هستیم که جوانان و کشور ما چه قله های علمی و فناوری در دنيا را كسب كرده اند  و  اگر سرانه مطالعه در کشور بیشتر باشد چه تحولی رخ خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه برای مطالعه و کتابخوانی باید خانواده ها نیز وارد میدان شوند، گفت: اگر خانواده ها بتوانند در اين عرصه تلاش بيشتری كنند، کتابخوانی در کشور رواج پیدا می کند و تحول خوبی رخ خواهد داد، دولت سیزدهم نیز در این زمینه سرمایه گذاری خوبی انجام داده است.
نوری گفت: آموزش و پرورش ساخت و تجهیز کتابخانه های کلاسی مدارس ابتدايی را در حد بضاعت خود در برنامه دارد و امیدواریم بتوانیم سرانه مطالعه دانش آموزان را ارتقا دهیم، زيرا دوره ابندايی زيربنای همه آموزش ها و توسعه كشور است و  در آن صورت آینده کشور از این نیز روشن تر خواهد بود.